Artikel Plaatsing
Image default
Zakelijk

3 tips voor succesvol gebruik van reclameborden

De straat is dé plek waar je de aandacht van voorbijgangers kunt trekken. Waar je kunt opvallen als bedrijf. Toch wordt de straat nog veel te weinig ingezet. Zonde, want je grootste concurrenten doen dit misschien al wel. Een van de beste fysieke marketingvormen is het toepassen van gevelreclame. Dit is een manier om op te vallen naast alle andere bedrijven en de naamsbekendheid te vergroten. Hierbij worden steeds vaker de originele reclameborden van https://3tac.nl/ gebruikt. 

Het gebruik van reclameborden is dus een slimme manier om jouw bedrijf niet alleen beter op te laten vallen, maar ook om de concurrentie te slim af te zijn. Maar hier moeten we wel een kanttekening bij plaatsen. Het succes van een reclamebord valt of staat immers met de kwaliteit hiervan. Er komt veel kijken bij het kiezen van het juiste reclamebord. Daarom is het goed om te weten waar je op moet letten, zodat je snel een effectief bord samenstelt. In dit artikel geven we drie tips om je op weg te helpen. 

  1. Verander regelmatig 

Onbewust krijgen onze hersenen de gehele dag waarnemingen te verduren. Ons brein heeft een simpel trucje om al deze informatie sneller te verwerken. Zo reageert het vooral sterk op dingen die nieuw zijn. Dingen die we vaker (onbewust of bewust) hebben waargenomen, vallen daardoor minder sterk op en worden na verloop van tijd zelfs genegeerd. Dit is dan ook direct de reden waarom bedrijven vaker moeten wisselen van gevelreclame en reclameborden

Dat betekent niet dat je direct een geheel ander concept moet creëren. Een subtiele verandering kan al wonderen doen. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van andere kleuren, fellere verlichting of net wat meer woorden. Dit prikkelt opnieuw de aandacht van de omstander, waardoor je na verloop van tijd niet meer in vergetelheid raakt. 

  1. Bepaal de locatie van het reclamebord 

Een reclamebord kan op verschillende locaties worden gebruikt. Dit bord kan bijvoorbeeld op de gevel worden geplaatst, maar ook elders in de stad of langs de snelweg. Het is een manier om voorbijgangers te triggeren. Om niet alleen de aandacht te trekken, maar er ook voor te zorgen dat ze sneller richting jouw bedrijf of restaurant zullen gaan. 

Bedenk dan ook goed welk publiek je probeert te trekken. Heb je bijvoorbeeld een restaurant? Dan wil je wellicht de aandacht van de mensen op de snelweg trekken. Zij die misschien met een knorrende maag achter het stuur zitten en even snel ergens een hapje willen eten. Een uitnodigend reclamebord langs de snelweg kan dan wonderen doen. 

Daarnaast speelt ook het formaat van het bord een belangrijke rol. Zeker langs drukke wegen. Een te klein bord valt dan al snel weg tegen de omgeving. 

  1. Maak gebruik van verlichting 

Het is belangrijk dat het reclamebord in alle omstandigheden en op elk moment opvalt. Daarom is het gebruik van verlichting essentieel. Laat je adviseren door een deskundige op dit gebied, zodat je zeker weet dat de verlichting het reclamebord ook echt beter tot haar recht laat komen. 

Kies altijd voor een professioneel bedrijf voor het creëren van de juiste reclameborden. Zij kunnen jou niet alleen helpen bij het bepalen van het juiste design en effectief gebruik van verlichting, maar zorgen er ook voor dat het bord professioneel oogt en van goede kwaliteit is. Zo weet je zeker dat je jouw gewenste doel zult behalen.