Wanneer jouw bedrijf al gebruik maakt van digital signage voor alle interne communicatie, kun je er ook over nadenken om dit voor externe communicatie in te zetten. Op deze manier is voor medewerkers duidelijk wat met externen wordt gecommuniceerd en je kunt van te voren ook helder nadenken over je boodschap. Door goed te plannen en tijd te nemen voor de voorbereiding, behaal je meer effect met narrowcasting. Inzetten tijdens open dagenNeem bijvoorbeeld open dagen. Die heb je waarschijnlijk maar een keer per jaar. Om geen extra budget te hoeven spenderen aan bewegwijzering of andere informatie voor externen, kun je je bestaande communicatiemiddelen inzetten. De normale inhoud van digital signage wordt dan aangepast voor dit eenmalig evenement in het jaar. Je kunt erop aangeven wat de route van die dag is, welke onderwerpen waar behandeld worden of beelden van het productieproces laten zien. Tijdens een open dag zullen de machines niet werken, want bezoekers kennen de gevaren niet. Maar met digital signage kun je de machines in werking laten zien en het eindresultaat in beeld brengen. Voor bewegwijzering en uitleg over de werkwijzeOok in ziekenhuizen is narrowcasting steeds vaker toegepast. Je kunt veel gemakkelijker in beeld brengen waar iemand moet zijn in een groot pand met meerdere verdiepingen. Je kunt zelfs de route naar de locatie via een simulatie laten lopen. In een gebouw waar iemand amper komt, voorkom je zo dat ze verdwalen. Het is een stukje dienstverlening waar je misschien niet bij stil staat, maar het voorkomt dat iemand te laat op zijn afspraak komt. Ook inhoudelijk kan het een patiënt ondersteunen. Door uitleg te geven over de behandeling zelf of de voorbereiding op de behandeling is een patiënt een stuk geruster. Je neemt zenuwen weg, die uiteindelijk het herstel van een behandeling kunnen vertragen. |
