Adverteren op Facebook is al jaren gebruikelijk. Zakelijk gebruik van Instagram is erg in opkomst. Social media bureau Your Business Online kan je alles over Facebook marketing vertellen. Firma’s in allerlei branches zien en grijpen volop de vele kansen die dit populaire platform biedt. Zowel jongeren als ouderen volgen naast familie en vrienden ook één of meerdere bedrijven. Vaak doet men dat uit pure nieuwsgierigheid: hoe zien de nieuwste producten eruit, wat zijn de laatste trends, wat heeft een merk nog meer te bieden et cetera. Zakelijk account op InstagramAls jij jezelf en je onderneming op Instagram wilt presenteren, is het allereerste wat je te doen staat een zakenaccount aanmaken. Zorg ervoor dat je bio interessant is, zeker in het begin zal die veelvuldig gelezen worden. Wat de content betreft, zijn er een paar vuistregels.
Wat die regelmaat betreft, kun je bijvoorbeeld iedere maandag – of een andere dag van de week natuurlijk – met iets nieuws komen. Iedere dag kan natuurlijk ook, maar dat is zeker geen must. Foto’s en filmpjes zijn eenvoudig zelf te maken met je smartphone. Tenzij het om een commercial gaat, dan is het slimmer een professioneel bureau in te schakelen. Structuur bereik je bijvoorbeeld door gebruik te maken van de Stories-functie. Stories kunnen we het best omschrijven als verzamelingen van foto’s en video’s. De maximale tijd dat ze te zien zijn, is 24 uur. Stories verdwijnen automatisch. Twee functies die zeer gewaardeerd worden op Instagram zijn hashtags en locatietags. Weetjes over InstagramWat leuke feitjes over Instagram. Het platform ging op 6 oktober 2010 de lucht in en kon aanvankelijk alleen gebruikt worden op de iPhone, iPad en iPod touch. In 2012 werd Instagram door Facebook gekocht. Hier was een bedrag mee gemoeid van 1 miljard dollar. De twaalf mensen die tijdens de overname bij Instagram werkten, gingen ook mee. De videofunctie werd in 2013 toegevoegd. |