Artikel Plaatsing
Image default
Mode en Kleding

Webwinkels

Steeds meer winkels openen ook een webshop, omdat tegenwoordig veel online verkocht wordt. Hierbij wordt er vanuit gegaan dat dit komt door de generatie millennials, de jongeren die opgroeien in een internet tijdperk, waarbij haast geen beperkingen meer zijn. Echter is generatie X, consumenten geboren tussen 196 en 1981, veel actiever in het kopen van producten online. Dit is mede te danken aan het vaak kosteloos terug sturen van producten. Vorig jaar heeft generatie X zelfs 20 procent meer producten gekocht dan generatie millennials, geboren tussen 1982 tot 2001. Tegenwoordig is eigenlijk alles online te vinden van kleding, schoenen, gadgets en zelfs online lingerie. Meer winkels gaan over op webshops, omdat zij dan een grotere klantenkring kunnen bereiken. Tevens loopt de fysieke klandizie in winkels achteruit komt mensen dus steeds vaker producten online kopen. Het is natuurlijk veel gemakkelijker om je producten met een druk op de knop te bestellen dan dat je helemaal naar de stad moet en een aantal winkels moet afstruinen voordat je hebt gevonden wat jij wilt. Online kun je alles makkelijker vergelijken en veel mensen kiezen daarom voor gemak. Maar is het overstappen naar een webshop wel verstandig en rendabel? Econoom Alex Minnema, onderzoeker voor de Rijksuniversiteit van Groningen, denkt van wel. Volgens hem verkopen meer bedrijven wanneer consumenten gratis kunnen retourneren. Door deze verhoogde sales, kunnen zij de retourneringen opvangen. Veel grote webshops hebben last van spullen die retour worden gezonden, zo’n 30 tot 50 procent. Dit is veel en daarom is een hoge sales nodig om dit op te vangen. Een webshop loont dus niet altijd en vaak zie je dat grote webshops zoals Wehkamp veel moeten doen aan marketing om winst te maken. Kleinere webshops hebben hier gemiddeld minder last van. Wanneer zij een vaste klantenkring hebben en de webshop combineren met de winkel, zie je dat het aantal geretourneerde spullen minder vaak voorkomt. Lola-Lou is een voorbeeld van zo’n winkel die online en offline combineren, waarbij dit erg goed gaat.

http://lola-lou.com/